Dijital Pazarlama Çözümleri ile İşinizi Geliştirin.

Gelişen yazılım çağında modern tasarım ve yazılıma uygun, yönetilebilir ve mobil uyumlu web siteniz için gelişmiş çözümler sunuyorum. Görsel tasarım, içerik ve yazılım geliştirme, internet reklamları gibi konularda tam destek alarak işletmenize değer katın.

Hizmetler
Kartvizit Tasarım
Kartvizit Tasarım
Kartvizit Tasarım
Kartvizit Tasarım
Kartvizit Tasarım
Kartvizit Tasarım

Kartvizit Tasarım

İş dünyasında önemli bir yeri olan kartvizitler, doğru kullanıldığında kart yığını arasından sıyrılmayı sağlıyor. Kişinin iş dünyasındaki aynası olan kartvizitler için , bulunulan konum, sahip olunan ünvan ve şirketi belirten profesyonel bir kimlik de diyebiliriz. Bu nedenle profesyonel yaşamda kimlik olarak kabul edilen kartvizitleri kullanırken belirli kurallara dikkat etmek gerekiyor.

Kartvizit hangi özellikleri taşımalı?

Bu konuda farklı görüşler olmasına karşın herkesin birleştiği nokta, kartvizitin kurum kimliğini doğru yansıtması gerektiği yönünde.

Bir kartviziti farklı kılan en önemli özellik rengidir. Kartın uyandırdığı ilk etki rengi ile ilgili ancak kartın üzerindeki yazıların okunmasını engelleyecek bir renk kullanılmaması gerekiyor. Seçilen rengin işin niteliği ile uygun olması dikkat edilecek ilk nokta. Özellikle parlak ve koyu renkler, kartvizite not almayı engeller. Diğer yandan rengin logo ile uyumlu olması gerekiyor. Logonun etkisini azaltacak ve formunu bozacak renklerin tercih edilmemesi öneriliyor. Kartın basımında kullanılan mürekkebin de renk ve kağıdın dokusu ile uyumlu olması gözden kaçırılmamalı. Açık ve soluk renkli mürekkepler kağıtta iyi durmaz.

Bir süre öncesine kadar kart üzerinde kişinin adı, ünvanı, şirketin adı, adresi ve telefonu yer alıyordu. Daha sonra faks numarası, internet adresi, e-posta adresi gibi bilgiler de eklenince kartlar iyice kalabalıklaştı. Bu da kullanılan fontların daha küçük olmasına dolayısıyla daha zor okunmasına yol açtı. Bu durumu önlemek için kart üzerinde kullanılacak bilgilerin işe yarar olması gerekiyor. Örneğin bilgi işlem sektöründe ya da bölümünde çalışan birinin kartının üzerinde şirketin adresinin ayrıntılı olarak yer alması gerekmeyebilir. Ancak internet ve e-posta adresi mutlaka bulunmalı.

Kartvizitin ön yüzünde gerekli olan tüm iletişim bilgileri, şirketin adı ve logosu, kişinin adı ve ünvanı mutlaka yer almalı. Bu bilgiler yeterince yer kapladığı için ek bir bilgiye gerek kalmıyor. Ancak bazı iletişim uzmanları, kartın arkasının da kullanılmasını öneriyor. Yalnız tam tersini düşünenler de yok değil. Kartı alan kişinin arkaya sizinle ya da şirketle ilgili not almasına izin verilmesi noktasında bu öneri de dikkate alınabilir. Ayrıca kartın arkasının siyah ya da başka bir renge sahip olması da not almayı engeller. Yine kartın arkasını Türkiye’de alışkanlık olduğu gibi çizilmemesi de dikkat edilmesi gereken başlıklar arasında yer alıyor.

İstek ve Görüşleriniz için Hemen iletişime geçebilirsiniz.

İletişim
Illustration